Obserwatorzy

DAWNO TEMU W PARYŻU MODNA DAMA UDAŁA SIĘ D MODYSTKI, ABY ZAMÓWIĆ NAKRYCIE GŁOWY - OSTATNI KRZYK MODY. MODYSTKA OWO NAKRYCIE WYKONAŁA ZUŻYWAJĄC 5 METRÓW WSTĄŻKI. KIEDY DAMA USŁYSZAŁA CENĘ, Z OBURZENIEM ZAWOŁAŁA: CO!!! 300 FRANKÓW ZA 5 METRÓW WSTĄŻKI??!! PANI CHYBA OSZALAŁA!! NA TO MODYSTKA KILKOMA SPRAWNYMI RUCHAMI ROZPRUŁA PIĘKNY CZEPEK, ZWINĘŁA WSTĄŻKĘ, PODAŁA OBURZONEJ DAMIE I POWIEDZIAŁA: ZAPŁATA JEST ZA MOJE UMIEJĘTNOŚCI I PRACĘ, WSTĄŻKĘ DAJĘ PANI GRATIS!!!

wtorek, 27 września 2011

Książki dla odmiany...

Ciesze, się, że zaczęłam znowu czytac sporo książek... niestety to nie to samo co jak studiowałam, ale lepiej niż w latach ubiegłych (3-4 książki na rok)... W sierpniu skończyłam czytać "Chama" Orzeszowej. Bardzo mi się podobał (czytałam już drugi raz). 

Będąc nad morzem zaczęłam czytać "Miłość w stanie wyższej konieczności" Krystyny Lubelskiej...


Bardzo mi się podobała... nie było to takie typowe romansidło, jakich teraz wiele... 
Oto krótki opis zaczerpnięty STĄD:

Do Warszawy stanu wojennego przyjeżdżają, w poszukiwaniu przygody, dwaj kumple z Ameryki. Zarówno oni, jak i ich polscy rówieśnicy zapłacą cenę za lekcję przyśpieszonego dojrzewania.
Czy dla przybyszów z wolnego świata będzie ona tak samo boleśnie wysoka, jak dla zakładników stanu wyższej konieczności z kraju nad Wisłą? "Miłość w stanie wyższej konieczności" jest opowieścią o przyjaźni, rodzinie, miłości, ale jest także historią ponurych przypadków, paskudnych postępków i kłamstwa. Bohaterowie książki wikłają się w ich sieć nie tyle z własnej woli, ile z przyczyn od nich niezależnych. Czas, w którym odbywa się akcja powieści, dodaje jej grozy i sensacyjności, ale to, co się dzieje między ludźmi, może się zdarzyć w dowolnych sytuacjach zagrożenia.

Naprawdę polecam!!!! 

 Jak wiecie nad morzem jest wiele takich sklepów z tanimi książkami... w których książki nie do końca są tanie, bynajmniej nie wszystkie... w jednym z nich kupiłam sobie za 5 zł malutką książeczkę Marii Rodziewiczówny "Między ustami a brzegiem pucharu". 


i krótki opis:

Wiele się może zdarzyć między ustami a brzegiem pucharu. Pomiędzy chęcią a spełnieniem, pomiędzy decyzją a jej urzeczywistnieniem rozciąga się obszar niewiadomego, które czasami rozwiewa złudzenia, a czasem daje nadzieję. Lekkomyślny hulaka, wyzuty ze swoich polskich korzeni hrabia Wentzel Croy-Dülmen, zakochuje się od pierwszego wejrzenia w młodej Polce, siostrze powstańca, kobiecie, jak to u Rodziewiczówny, bez skazy. Historia powolnej, bolesnej przemiany zakochanego Wentzla w Wacława, sprusaczonego kosmopolity w polskiego patriotę, dowodzi, że nigdy nie jest za późno na zmianę, na wywikłanie się z przeszłości, na nowy początek. Dowodzi też, który to już raz, potęgi i siły miłości.

 Tez polecam, książka super.. dobrze się skończyła, ale to zakończenie było takie dziwne... trochę mnie rozczarowało... W ogólnym rozrachunku jest godna polecenia!!

A potem miałam czytać "Robbie i Robert", ale koleżanka z pracy mi poleciła "Annę Kareninę" bo właśnie czyta... sama nie wiem... zrobiłam sobie taką kupkę książek do przeczytania... muszę ją tam dorzucić...
I jeszcze elishafciarka podrzucią mi kilka dobrych tytułów (trylogia Paulliny Simmons), ale po nie to już muszę się do biblioteki wybrać... albo nie, poczekam do Bożego Narodzenia... będzie prezent jak znalazł :)  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tłumacz

Archiwum bloga

Uszyj Jasia

Kołderki za jeden uśmiech